Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Menü
 
Jedi Academy
 
Szavazás
Szerintetek legyen-e az oldalon háttérzene?

Igen (11 / 100%)
Nem (0 / 0%)

Szavazatok száma: 11

Létrehozás időpontja:
2005-07-30 22:20:31

Szavazás lezárva:
2005-08-02 14:13:44


Lezárt szavazások
 
G-Mail
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 

Star Wars Jedi Knight: Jedi Academy

2003. szeptember 22. 17:42, Hétfő

Kiadó: LucasArts
Fejlesztő: Raven Software

Rendszerkövetelmények:
Minimum: Pentium III 450, 128 MB RAM, 32 MB-os 3D gyorsító, Win9x/ME/2000/XP
Ajánlott: Pentium III 600, 256 MB RAM, 32 MB-os 3D gyorsító, Win9x/ME/2000/XP
Hasonló játékok: Dark Forces, Jedi Knight
Kategória: FPS

Számtalan Csillagok Háborúja játék jelent már meg a piacon, de csak a Jedi Knight sorozatban valósították meg jól a fénykardcsatákat. A Jedi Knight: Jedi Academy a harmadik rész; nem hoz semmi újat a korábbihoz képest. Ugyanazt a Quake III motort és játékelemeket tartalmazza mint a tavalyi Jedi Knight II: Jedi Outcast.

Az első változás, hogy főszereplőnk nem Kyle Katarn. Ugyan érthető a Raven és Lucas változtatási szándéka, és ez még mindig jobb, mintha hirtelen legyengülne, hogy továbbra is élvezhető legyen a sorozat új tagja, de attól még nehéz megválni a régi ismerőstől. A korábbi játék főhőséből most mesterünk lesz, aki azóta csatlakozott Luke Skywalkerhez, és most új tanulókat keres.

Klikk ide! Klikk ide!


A játék eleji karakterválasztásnál férfi és női nemet is választhatunk, eldönthetjük melyik fajba akarunk tartozni és milyen legyen a ruházatunk. Ugyan korábban alaposabb kidolgozhatóságot igértek, de ez a sorozat inkább FPS, nem pedig szerepjáték, szóval ezen apróság felett át lehet siklani. Annál inkább meglepő nevünk (Jaden) megadásának hiánya, ami nyilvánvalóan a szöveges részek miatt került rögzitésre, és így nem "Hé, te!" meg hasonlók szerepelnek más karakterek beszédében. Kinézetünktől függetlenül természetesen mi leszünk a legigéretesebb tanitvány.

Klikk ide! Klikk ide!


Karakterunk elkészítése után egy szállítóhajón találjuk magunkat, és Luke Skywalker Yavin 4-en létrehozott akadémiája felé tartunk. A hajót megérkezésekor támadás éri, és földhöz csapódik. Csak mi és egy Rosh nevü tanonc éli túl az eseményt, aki a barátunk lesz. Természetesen a mi feladatunk kideríteni a katasztrófa körülményeit, melynek megválaszolása számtalan eseményszálat indít útjára. Egy gyors bevezető tréning után máris első küldetésünkön találjuk magunkat. Jó megoldás, hogy a lineáris történetvonal helyett küldetések listája van, mindegyik saját sztorival, melyek egy nagyobb egységbe illeszkednek bele. A nyitott küldetésszerkezet hátránya a történet mélységének hiánya. Mivel a sorrend változik, a köztük lévő kapcsolat is jelentéktelenebbé vált, és a hangulat vesztett a varázsából.

Klikk ide! Klikk ide!


A küldetések változatosak, és a játék legjobban kidolgozott részeinek nevezhetők. A helyszínek már a filmekből ismerősek lehetnek, kóborolhatunk a Tatooine sivatagaiban, segíthetünk Corelliára tartó szállítmányokon, megtekinthetjük Hoth elhagyott lázadó telepét, és bejárhatjuk a Coruscantot is. Hosszuk ötperctől kezdve akár több mint egy óráig is terjedhet, ami megfelelően kiszámíthatatlanná teszi a pályákat. Ősi templomok, lebegő gyárak, túlnépesedett városok várnak ránk szerte a galaxisban. Nemcsak a film helyszínei, hanem karakterei is visszaköszönnek; feltűnik Chewbacca, és ugyan Luke Skywalker nem tölt velünk annyi időt mint korábban Lando, de jó érzés pár percen át "a nagyokkal" együtt felvenni a harcot ellenségeinkkel.

Az eligazitáson mindig megtudhatjuk a teljesítendő célokat, de többségük - ahogy Jaden egyre előrébb jut a Sith kultusz utáni nyomozásban - egyszerű fénykardcsatákba és pisztolypárbajokba megy át. A főhös egyetlen motivációja, hogy kijárja az iskolát, ami ugyan szempontjából elnézhető, de a játékos azért ennél jóval többre vágyna.

A legnagyobb különbség a második rész óta az Erő korai használata; a fejlesztők valószinűleg rájöttek, hogy ugyan érdekesek a fegyverek is, de a játék igazi előnye az egyedi részekben rejlik, és ezzel lehet leginkább megkülönböztetni a többi rohangálós/lövöldözős FPS-től. Ez persze nem jelenti azt hogy a hagyományos, ravasszal működő eszközök használhatatlanok; ugyan végig lehet menni a fénykard letétele nélkül is, de a rakétavetők, távcsöves puskák és a gránátok sok helyen megkönnyíthetik az életünket.

Klikk ide! Klikk ide!

A játékot 8 Erő képességgel kezdjük: tolás, húzás, gyorsaság, érzékelés, ugrás, kardtámadás, kardvédelem és karddobás. Tudásunk kezdetben korlátozott, de minden alkalommal amikor visszatérünk az akadémiára, fejlődhetünk. Léteznek fejlettebb Erőképességek is, négy-négy a világos és a sötét oldal számára. Előbbiek az abszorpció, védelem, gyógyítás és az agytrükk, utóbbiak pedig az életszívás, villám, megmarkolás és a düh. A küldetések teljesítése után pontokat kapunk, amit eloszthatunk Erőink között. Mindegyiknél három szint van, ami jól reprezentálja lassú tanulásunkat mesterünktől, Kyle-tól. Természetesen sohasem válhatunk mindegyikből mesterré, muszáj specializálódnunk, vagy mindenhez csak kicsit fogunk érteni.

Klikk ide! Klikk ide!

Képességeinket játékstílusunkhoz igazitva érhetjük el a legoptimálisabb eredményt, pl az érzékelés Erő azoknak segíthet, akik nem tartják fontosnak a falakon lévő nyomható-húzható karok figyelését. A két leghasznosabb képesség a megmarkolás és a gyógyítás. Előbbit alkalmazta Darth Vader is az Új Remény filmben, amikor megfenyegette tábornokát; segítségével egerünkkel megragadhatjuk és messzire dobhatjuk ellenfeleinket vagy helyhez kötve könnyedén legyilkolhatjuk őket. Sebzést okoz az is ha falhoz vagy földhöz csapjuk, de akár mélybe is taszíthatjuk őket, ha van a közelben alkalmas terület. A gyógyítás pedig a minket ért sebesüléseket szünteti meg. Csupán egyfolytában ezeket alkalmazva végig lehet menni a játékon, mivel szinte mindenhol van kellően mély szakadék vagy párkány.

Az ellenfelek változatosak, zsoldosoktól kezdve rohamosztagosokon át a sötét Jedikig sokféle szerzet állja utunkat, és erősségük fokozatosan nő, ahogy sorra oldjuk meg a feladatokat. A járművek is nagy választékban állnak rendelkezésre, kis siklótól kezdve egészen az AT-ST lépegetőig sokmindent használhatunk, ami nagyon feldobja a játékmenetet.

Klikk ide! Klikk ide!

Ugyan vannak új fegyverek, de többségük megegyezik a Jedi Knight II: Jedi Outcast játékban találhatókkal, újítani inkább a fénykardhasználat módjában és a kard kinézetében sikerült; megjelent a páros fénykard, illetve a Darth Maul féle fénybot. Az új filmek megjelenése óta valószínűleg mindenki várta ezeket, és beillesztésük szerintem jól sikerült. A két fénykardos harcnál az egyik eldobása után a másikkal blokkolhatjuk a lövéseket, a botnál pedig rúgásra is lehetőségünk nyílik.

Grafika: Amennyire jó irányvonal a küldetések szabadon választhatósága vagy a karakter kinézetének alakítása, annyira nem változott semmit a grafikai rész elődje óta. A kissé megkopott Quake III motor kiválóan alkalmas nagy külső területek megjelenítésére, de a részletekkel már bajban van. Ugyan a Raven kiváló munkát végzett, de a karaktermodellek nem hasonlíthatók a versenytársakéhoz. A fénykardok nagyon szépre sikerültek, némileg módosult a kinézete, a lézerfegyverek falat vagy más tárgyat érintő találatának hatása és a végtagok csonkolásánál látható vér, de egészében véve a látvány ugyanaz maradt. Sugárzásuk visszatükrözödik a felületekről, és az utolsó küldetésnél - amikor 10 Jedi harcol egyszerre -, fényük különösen jól látható.

A játék nagy hiányossága a karakteranimáció és az akciók hangulata. Jaden és az ellenfél Jedi is nélkülöz mindenféle, a filmekben látható kecsességet; gyakran nevetséges pózokban, feszes testartásban nyaktörő sebességgel rohangálnak. Szerencsére az akciók általános gyorsasága miatt a hasonló jeleneteket csak külön figyelmet fordítva vehetjük észre, de attól még humorosak maradnak.

Játékmenet: Stílusunk semmilyen befolyással nincs a történésekre. Olyan mészáros módszerekkel dolgozunk amilyenekkel akarunk, elpuszíthatunk bármely fegyver nélkül menekülő ellenfelet, nem lesz negatív következménye. Ennél még meglepőbb, hogy a nyolc fejlett Jedi Erő bármelyikét használhatjuk, mert ugyan kapunk figyelmeztetéseket ha több fejlesztési pontot költünk a Sötét, mint a világos oldalra, de semmilyen hátrányos kihatása nincs a dolognak. A program nem figyeli, ha több százszor használjuk a megragadás Erőt, választás csak az utolsó küldetésnél van, ahol számtalan Jedi-Jedi harc zajlik.

Zene, hangeffektek: A zene - mint minden a liszensz alapján készülő Lucasarts játékban - remek. Könnyedén felismerhetjük a filmzenéket komponáló John Williams taktusait, és a siker érdekében még az eredeti Luke Skywalker, Mark Hamill is csatlakozott hangjával a csapathoz. A játék közbeni beszéd elég gyér, az ellenfelek gúnyos "A Jedi!" vagy "You are weak" (gyenge vagy) megszólításai idővel unalmasak lesznek.

Multiplayer: A többjátékos rész jópár lehetőséget biztosit, mint a Siege (Ostrom, bázis mód), Duel (Párbaj, egy az egy ellen), Power Duel (ugyanez, csak kettő az egy ellen), Free for All (mindenki mindenki ellen), Team Free for All (ugyanez csapatban), Capture the Flag (szerezd meg a zászlót) és persze a szoló mód (botok elleni harc). Az arénába lépés előtt választhatunk a sima fénykard - mindkét kézbe vehetünk egyet - vagy a kétpengés, Darth Maul féle változat között. Természetesen kinézetünket ugyanúgy alakíthatjuk mint az egyjátékos verzió elején, vagy választhatunk egyet a 40 előre elkészített modell közül. Csapatjátékoknál vannak speciális feladatokra (gyógyítás, rombolás) Erőt használni képtelen karakterek is.

Emberek ellen játszani jóval izgalmasabb is, mivel itt már nem alkalmazhatók a korábban megszokott trükkök. Nem kapunk jutalmat ha lelökünk valakit a mélybe, igy kénytelenek vagyunk megtanulni a fénykard használatát, aminél a dupla, illetve botos módszer élvezhető alternatívát nyújt.

Intelligencia és nehézség: Az ellenfelek IQ-ja elég gyenge; a rohamosztagosok akkor is csak állnak és lőnek ha minden próbálkozásukat blokkoljuk, a Sötét Jedik pedig mindig rohamozva támadnak. Egyszóval a gép nincs a helyzet magaslatán, a nehézséget csupán az ellenfelek nagy száma okozhatja. Az ellenfelek között akad nagyobb, fönök jellegű szörny, és néhány meg sem ölhető. A legidegesítőbbek a hátirakétás ellenfelek lehetnek, akiket el sem bírunk érni, de csak míg meg nem szerezzük az agytrükk képességet mely megzavarja őket.

Összegzés: A Jedi Academy a különféle karakterfejlesztés és a multiplayer rész miatt hosszútávon is élvezhető marad. A játék azonnal akcióval indul, ami nem veszít izgalmából a történet előrehaladása során sem. Az unalmas játékelemek - mint a platformokon ugrálás - ritkák, és kellően ki van domborítva az Erő jelenléte. Grafikája ugyan nem nevezhető jónak, de így a régebbi gépeken is gyors, akit pedig ez hoz lázba azt jóval több, nemsokára megjelenő játék várja. Mindent egybevetve, a Star Wars Jedi Knight: Jedi Academy nem rossz játék, de nem is okoz semmiféle forradalmat. A rohangálásra, fénykardhadonászásra és lövöldözésre vágyó játékosokat hosszú időre le fogja kötni a számtalan küldetés, de ne várjunk semmi újat vagy meglepőt a játéktól; minden olyan mint elődjében. Mindezek mellett nemcsak a fanatikusok, hanem bármely gyors akciót szerető játékos számára ajánlható.
 
Linkek
 
Óra
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Számláló
Indulás: 2005-07-30
 
Zene
 

Szobafestõ Budapest    *****    Svéd termékek!Csatlakozz hozzám és kapj 2000,- Ft kedvezményt-15% kedvezmény a katalógus árból!Parfümök, szépségápolás!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Új mese a Mesetárban! Ha tudni akarod, mit keres egy tündér a kútban, gyere és nézz be hozzánk!    *****    Az utóbbi idõkben komolyan foglalkoztat a retro játékok árainak robbanása. Errõl írtam egy hosszabb cikket.    *****    Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?